یك مجموعه فرابخشی برای توسعه فناوری نانو در حوزه دفاعی تشكیل می شود
نوشته شده توسط : breketid

سردار سرتیپ پاسدار 'حسین ظریف منش' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا از امضای توافقنامه ای در این زمینه با رییس ستاد نانو خبر داد و افزود: بر اساس توافقی كه با رییس ستاد نانو كشور انجام شده است، یك هسته تفكر و برنامه ریزی برای توسعه این فناوری در حوزه دفاع تشكیل می شود.

وی خاطرنشان كرد: بر این اساس، مقرر شده است كه یك مجموعه مشتركی را از ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری، دانشگاه امام حسین (ع) و سایر دانشگاه ها داشته باشیم تا در حوزه دفاع بیشتر فكر و برنامه ریزی كنیم و زمینه های استفاده از توان ملی را در حوزه نانو مورد بررسی قرار دهیم تا زمینه ای برای بكارگیری این توان در حوزه دفاع باشد.

** نانوفناوری در آینده حوزه دفاعی را تحت تاثیر قرار می دهد

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ادامه درباره جایگاه علوم و فنون نوین و نوپدید در حوزه های دفاعی گفت: نانوفناوری از جمله فناوری هایی است كه در آینده حوزه دفاعی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: دانشگاه جامع امام حسین(ع) با توجه به رسالت خود كه توسعه دانش در حوزه های دفاعی است، به دانش و فناوری های نوپدید و نوظهور كه امكان برترسازی ما را در حوزه دفاع فراهم می كند توجه ویژه ای دارد.

سردار ظریف منش با بیان این كه نانوفناوری یكی از این حوزه ها است، اظهار داشت: نانوفناوری از ابعاد مختلفی چون 'لجستیك'، 'جنگ افزارها'،' فرماندهی و كنترل' ،' طرح ریزی ها ' و ' سامانه های دفاعی' در آینده به شدت حوزه دفاع را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) اضافه كرد: امروزه در حوزه نانوفناوری چشم انداز گسترده، قوی و روشنی در جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه هایی نظیر 'تولید'، ' سلامت' ، ' نانو مواد' و 'نانو كامپوزیت ها' وجود دارد.

سردار ظریف منش با بیان این كه به همین دلیل دانشگاه جامع امام حسین(ع) به این مساله توجه كرده و سال گذشته نیز نخستین همایش خود را در این زمینه برگزار كرد گفت: در حوزه دفاع ما نیازمند این هستیم كه یك طرح ریزی و هماهنگی برای استفاده از توان كشور و جلب نظر پژوهشگران و دانشمندان این حوزه دفاع داشته باشیم و این همایش ها با دستیابی به این اهداف برگزار شد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به ارایه 360 مقاله به دومین همایش كاربردهای دفاعی نانو در این دانشگاه اظهارداشت: این موضوع نشان دهنده آن است كه پژوهشگران و اساتید ما ایده ها و دیدگاه های روشن و اثربخشی در رابطه با ورود به حوزه دفاعی در فناوری نانو دارند و این حركت مباركی است كه امیدواریم به نتیجه برسد.

سردار ظریف منش گفت: امروز در عرصه علمی و فناوری دنیا شاهد هستیم كه نانو سهم فوق العاده ای را دارد.

وی افزود: همانگونه كه مقام معظم رهبری فرمودند ' قدرت ملی ما در گرو اقتدار علمی ما است' و با توجه به این كه قدرت دفاعی ما در گرو پشتوانه سازی و تكیه بر دانش و فناوری های جدید است، امیدواریم به سمت و سویی حركت كنیم كه سهم بیشتری از این دانش و فناوری را كسب كرده و همانند گذشته بتوانیم پشتوانه قوی، مستحكم و با صلابتی برای ملت و نظام مقدسمان باشیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در خصوص برنامه های انجام شده در این عرصه گفت: اقدامات خوبی از جمله شناسایی توان كشور، جذب پژوهشگران، تعریف تعداد زیادی پروژه، تربیت نیروی انسانی برای این حوزه، راه اندازی و انتشار یك نشریه در این عرصه صورت گرفته است كه در مراحل اولیه هستیم.

سیام**1478**2026





:: برچسب‌ها: قدیمی , تورنتو , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: